środa, 5 września 2012

Poszewka na poduszkę.

Witajcie :)

Zapraszam Was do zapoznania się z tutorialem autorstwa Myszki.

Szyjemy poszewkę na poduszkę
Potrzebne będą:
  • poduszka 
  • materiał (wystarczająca jego ilość)
  • nożyczki
  • metr krawiecki
  • szpilki
  • kredka krawiecka
  • maszyna do szycia z dobranymi kolorystycznie nićmi
  • opcjonalnie coś, czym chcemy poszewkę ozdobić, np. koronki, guziki, naszywki itp; u mnie aplikacja - dekupaż na tkaninie
 Wymierzamy i wycinamy odpowiedni kawałek materiału. W przypadku poduszki o wymiarach 35x35 cm potrzebujemy prostokąt 37x80cm.
Zabezpieczamy materiał przed strzępieniem obszywając jego brzegi ściegiem zygzakowym.
 Składamy materiał tak, by jego krótsze boki nachodziły na siebie oraz żeby prawa strona tkaniny była na zewnątrz. Jeśli mamy brzeg fabryczny (jak na zdjęciu), to składamy go do środka.
Składamy tak, by uzyskać wymiar 35cm.
Szpilkami spinamy materiał wzdłuż złożonych boków.
Jeśli chcemy ozdobić poszewkę, to teraz jest na to odpowiednia pora. Przyszywamy ręcznie lub maszynowo wybrane ozdobniki. Fastryga lub przypięcie szpilkami zapobiegnie przesuwaniu się aplikacji przy przyszywaniu.
Chciałam tutaj zwrócić uwagę, na kierunek, w jakim wbijamy szpilki. Zawsze łepek szpilki skierowany w naszą stronę czyli w stronę, w którą szyje maszyna. W ten sposób łatwo będzie usuwać szpilki w trakcie szycia.
To w jaki sposób przyszyjemy ozdobnik zależy od nas samych. Ja przyszyłam bardzo gęstym ściegiem zygzakowym.
Następnie wykańczamy krótsze brzegi poszewki (te, które nachodzą na siebie).
Zawijamy brzeg materiału, ok 5-10mm raz, do lewej strony i powtarzamy to samo jeszcze raz.
Przypinamy szpilkami lub fastrygujemy. Ja miałam jeden brzeg fabryczny, więc nie było konieczności jego wykańczania.
Przeszywamy go zwykłym lub ozdobnym ściegiem jeśli maszyna taki ma. Ja przeszyłam ozdobnym ściegiem z kwiatuszkami - będzie delikatną ozdobą tyłu poszewki.
Teraz odwracamy poszewkę na lewą stronę. Trzeba zrobić to po linii poprzedniego złożenia by mieć pewność, że przyszyty motyw będzie we właściwym miejscu i zachowamy wymiar 35cm. Brzegi materiału znów nachodzą na siebie.
Jak widać na zdjęciu mój fabryczny brzeg jest na wierzchu a ten ozdobiony w środku. To ważne, bo po przewróceniu poszewki na prawą stronę, właśnie ten ozdobny brzeg będzie widoczny!
Fastrygujemy lub spinamy szpilkami boki, które będziemy zszywać.
Szyjemy prostym ściegiem w odległości ok 1cm od brzegu.
Przekładamy poszewkę na prawą stronę i prasujemy.
Teraz zostało już tylko ubrać poduszkę i gotowe!

 Mam nadzieję, że wszystko jest jasne i zrozumiałe.

Pozdrawiam Was serdecznie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz