czwartek, 2 sierpnia 2012

Kartka ośmiokątna.

Witam :)

Dzisiaj chciałabym przedstawić Wam kurs na ośmiokątną kartkę autorstwa Hanii739. Zapraszam Was serdecznie na jej bloga. Kurs można także znaleźć na stronie ArtPasji.

Karteczka ośmiokątna jest dość pracochłonna, ale jak chcemy komuś zrobić miłą niespodziankę, to zachęcam do jej wykonania.
Najpierw wycięłam szablon do ośmiokątnej karteczki (13,5 x 13,5 cm) i dwa boczki (duży i mały) - długość boczku 5,5 cm. Kartka po złożeniu bez problemu mieści się w kwadratowej kopercie.

Mając te szablony wycięłam całą bazę pod karteczkę.
Wycięłam z dwóch różnych papierów elementy, które nakleiłam na bazę - elementy ośmiokątne trzeba wyciąć odpowiednio mniejsze od szablonu + 7 boczków małych. Wycięte ośmiokątne elementy obszyłam na maszynie i pocieniowałam brzegi.
Przy pomocy linijki i kostki introligatorskiej zgięłam wszystkie boki.
W środku kartki nakleiłam na bazę gotowe już elementy (tu kolor żółty).
Zanim nakleiłam na zewnątrz kartki (tu kolor zielony) poszczególne elementy, na jednym elemencie ośmiokątnym i na jednym boczku umieściłam nit, przez który później przeprowadziłam wstążeczkę.
Tu już widać przeprowadzoną wstążeczkę przez boczek z nitem, który następnie przykleiłam do bazy kartki. Następnie umocowałam wstążeczkę wzdłuż kartki (patrz zdjęcie).
Nakleiłam plecki kartki, a przez przód kartki (element ośmiokątny z nitem) ponownie przeciągam wstążeczkę (patrz zdjęcie).
Przy pomocy szablonu do wycinania mechanicznego - Nestabilities Classic Scallop Circle Large wycięłam dwa falbankowe koła - jedno jest bazą pod zdjęcie, na drugim przed wycięciem wydrukowałam życzenia.
Teraz już według własnego pomysłu można ozdobić karteczkę od środka i od zewnątrz. Dodatkowe elementy dekoracyjne można też dać na 7 boczkach karteczki (również z dwóch stron - ja dałam tylko z jednej strony, bo uznałam, że z drugiej strony sam papier jest dość dekoracyjny).
Teraz zamykam kartkę.
I tak wygląda karteczka już gotowa.
I jak wam się podoba?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz